iRenew i slične omče

Za novi tekst, konkretno o Ampli5 narukvicama i Robertovim tvrdnjama iz dna ovog teksta, pročitajte: Omče, proklete omče i Ampli5
**************************************************************

Sigurno ste primijetili da vam  TopShop svakodnevno nudi jedan nadasve čudesan proizvod. Naime, za samo 199,00kn možete naručiti iRenew narukvicu koja uz pomoć “prirodnih frekvencija” vraća energiju, dobro raspoloženje te pomaže u gotovo svim aspektima vašeg postojanja, a sve zahvaljujući “patentiranim”, “dokazanim” tehnologijama koje poboljšavaju protok energije kroz vaše tijelo.

I ne zaboravite, osim čudotvorne narukvice, u istom paketu dobijete i upute za korištenje!

iRenew reklama s Top Shop-a

Sve su to, naravno, totalne gluposti.

iRenew, Power Balance i Ampli5 su tek neke marke sličnih proizvoda koji bez ikakve znanstvene vjerojatnosti, dokaza ili logike tvrde da mogu poboljšati raznorazne nespecifične aspekte života. Što mislim pod ‘nespecifične’? Mislim na izraze koji se ne daju lako definirati, izraziti ili izmjeriti, osim na subjektivan način – raspoloženje, elan, “energija”, osjećaj ravnoteže… Sve to, bez odgovornog znanstvenog proučavanja, ostavlja vrata širom otvorena najobičnijem placebo efektu. A to je…?

Placebo je nadasve objašnjiv, nemagičan, ali kompliciran i neintuitivan skup pojava, što marketinška industrija dobro zna i iskorištava u mazanju očiju javnosti pri ponudi ovakvih čudotvornih proizvoda.

Za razumjeti situaciju s energetskim narukvicama dovoljno je da znate da, znanstveno gledano, ako proizvod pri detaljnim studijama ne pokaže da je bolji od običnog placeba – zaključujemo da proizvod nema nikakvo opipljivo djelovanje.

Nažalost, javnost to ne razumije u potpunosti, pa takvim šarlatanima u pomoć spremno doskaču marketinški stručnjaci koji vam nude slike veselih, “običnih” ljudi koji uživaju u proizvodu. Hej, ponekad se pojavi čak i neki poznati sportaš ili filmska zvijezda!

Ta ugodna slika je začinjena lažnim znanstvenim žargonom, odnosno pričom o prirodnim frekvencijama, kvantnim pojavama i ekskluzivnim patentima, a sve to u svrhu hvatanja lakovjernih* u svoju mrežu.

*Pojam “lakovjerni” ne koristim zlobno, u svrhu ismijavanja. Dapače, mislim na ljude koji lako (možda prelako) vide prikazane stvari u pozitivnom svjetlu, i ne vide razlog zbog kojeg bi im ljudi na TV-u lagali. Lakovjerni vjerojatno misle da takvih ljudi nema, ili da postoje ljudi ili zakoni koji štite puk od masovnih dezinformacija. Takvo što, nažalost,nije uvijek istina.

Ipak, u Australiji je tvrtka Power Balance oštro opomenuta od strane tamošnje Agencije za Zaštitu Potrošača. Dobar dio hvale za takav rasplet zaslužuju australski skeptici-aktivisti (Richard Saunders, SkepticBros, itd.) koji su krenuli aktivno informirati javnost i medije o lažnim tvrdnjama kojim se Power Balance promovira. Zbog opomene, Power Balance je priznao da ne postoji nikakva znanstvena osnova za funkcioniranje njihovog proizvoda, a svim nezadovoljnim kupcima je ponuđen potpuni povrat novca. Kako na TopShop stranici još uvijek naglašavaju da iRenew dokazano djeluje, postavlja se pitanje funkcionira li naša državna regulativa, odnosno štiti li građane od prijevare, odnosno nesavjesnog marketinga.

Ne vjerujete baš u ove narukvice, međutim uvjerio vas je test u kojem promotori guraju dobrovoljce tamo-ovamo, sa ili bez narukvice? To je tek karnevalski trik, kod kojeg vas guraju na jedan način s narukvicom, a na potpuno drugi kad je nemate.

Za kratku vizualnu prezentaciju jednog od tih trikova, pogledajte video prilog na:

http://www.insideedition.com/news/5852/inside-edition-investigates-power-bracelets.aspx

(prilog traje tek nekoliko minuta, međutim ako samo želite vidjeti demonstraciju preskočite na polovicu samog videa)

Vrlo brzo postaje jasno da su ti promotori ili varalice ili pokazuju velike moći samoobmane, kakve svi imamo u nama ako ih ne naučimo rauzumjeti i kontrolirati (poput ideomotornog efekta). Jako je lako pretpostaviti da su to sve prevaranti, međutim s iskustvom brzo dođete do zaključka da ljudska moć samozavaravanja nema granica.

Ako vas nekoliko stotina brzo sastavljenih riječi ipak nije uvjerilo u beskorisnost ovakvih narukvica, možda vas dovoljno uvrijedi sljedeći podatak:

Taj komad silikona za koji ste možda spremni izdvojiti stotine kuna (mukotrpno zarađenih, pretpostavljam) se u Kini proizvodi za nekih 5 do 7 kuna, uključujući dostavu.

Dakle, ako vas dileri ovakvih stvarčica ne varaju svjesno svojim tvrdnjama, onda vas bez ikakve sumnje besramno pljačkaju.

Sačuvajte ovih 199,00kn, počastite sebe, svoju djecu ili roditelje nekom korisnom sitnicom i okanite se magije Smile

Lijep pozdrav.

Ovaj unos je objavljen u energetske narukvice, top shop i označen sa , , , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

13 odgovora na iRenew i slične omče

  1. robert napisao:

    Pozdrav vama skepticima. Moram da priznam isti sam takav bio dok mi prijatelj nije ponudio da probam Ampli5 narukvicu. Nakon probanja i samodokazivanja da to nije to,
    ipak sam na kraju dokazao da je to stvarno a ne placebo efekt. Nakon mjeseci probanja na sebi sa bolovima Gihta ja nemam problema. Svima vama koji još sebi dokazujete da nešto nepostoji a i sami niste u stanju da to dokažete kao i ja dok nisam probao.Probajte!
    Nakon toga sam počeo da prodajem proizvod u Hrvatskoj. Ampli5 nemojte da uspoređujete sa ostalima.Kao prvo moram da se složim sa komentarom za Power Balans koji je u Australiji od države dobio zabranu i svim kupcima moraju da vrate novac za nanesenu štetu , a čitava priča potiče od Ampli5 koji je tužio Power Balans zbog ukradenih podataka od Ampli5 a nije imao tehnologiju Ampli5.. Narukvica iRenew nema nikakvu funkciju čak ni kao
    placebo ,a za vašu informaciju prije par dana završen je največi sportski sajam u Njemačkoj gde smo na sajmu direktno sa narukvicom Ampli5 na štandu iRenew pred svi prisutnima pokazali i dokazali pred največim sportskim auditorijumom da iRenew narukvica nema nikakvu funkciju i da narukvica Ampli 5 djeluje na svim prisutnima.
    Kao informacija iz prve ruke na sajmu je naš največi kupac Ruska Hokejaška reprezentacija.
    Što se tiče Certifikata to je samo papir ,ali papir iza koga stoje velika ispitivanja i preko do danas 30000 pacijenata iz najpoznatijih svjetskih lječilišta. Zadnja ispitivanja su iz Švedske na 200 oboljelih od Gihta i na svima je dokazano i da imaju poboljšanja od 80-95% za 3 mjeseca. Ja kao zastupnik za Hrvatsko tržište sam spreman da vi dođete i da mi dokažete da ste vi i vaš Skepticizam u pravu , ali dođite PROBAJTE .
    Ja sam danas nakon preko godinu dana korištenja i probanja , i ispitivanja na svim moji poznanicima i prijateljima kojima nisam morao ništa da prodam i da zaradim novce na njima spreman da i vama pokažem da niste upravu. Izvolite ja čekam.
    Ljudska glupost je čudo to ste upravu, ali zar to što vi pišete bez da imate ikakvih dokaza sa vašim skepticizmom , zar se to nezove Ljudska glupost .Ja vam nudim da mi dokažete da ste u pravu i nemojte da uporešujete Ampli5 sa ostalim jer mi neprodajemo na top shop televizijama ,mi imamo našu stranicu gde kupcima nudimo garanciju ,obavještenja , regularno svi proizvodi su prošli sve carinske i porezne obaveze tako da nismo za uspoređivanje sa drugima i naš Certifikat je stvarnost Gospodo.
    Gospodo na ovoj planeti ako neznate čak i kamen ima energiju u sebi tako je imamo i mi ali ponekad radi svih problema života ona je razbacana, ovaj proizvod vam nudi da se ta energija skupi u jednu liniju i samim tim postajete jači ,zdraviji i i i ……
    Pozdrav Team Ampli5.hr

    • Nikola napisao:

      Pozdrav, Roberte, hvala na javljanju.
      Jako mi je drago što smo, eto, ljudi otvorenog uma i ne smetaju nam oprečna mišljenja, dok god su iskrena. Isto tako iz mog kratkog dopisa s gospodom predstavnicima iRENEW-a dolazim do zaključka da ste vi na većem profesionalnom nivou od “konkurencije”.
      Koliko vidim, već se slažemo u vezi nedjelovanja iRenew i Power Balance narukvica! Naravno, bilo bi jako lijepo da nam se mišljenja približe i u vezi Ampli5 proizvoda – na koju god stranu zaključak pao.
      Mali dodatak: nedavno je i u SAD-u Power Balance dobio naređenje o povratu novca svim kupcima, što su jako dobre vijesti.
      Volio bih kada biste mi proslijedili na email dostupnu dokumentaciju o vašem proizvodu, kao i (promotivni) materijal s gorenavedenog sportskog sajma u Njemačkoj ako vam je pri ruci – pa i multimedija bi bila dobrodošla, u smislu slika i videozapisa. Isto tako, volio bih da mi skrenete pažnju na ta konkretna ispitivanja i studije iz Švedske i svijeta, pa mogu dati osvrt na njih u budućim tekstovima na blogu.
      Što se tiče ponude za testiranje, to je izvrsna ideja, drago mi je da ste to predložili. Međutim, u ovakvim stvarima treba ići korak po korak. Za početak, kao službeni distributer za HR, volio bih da nam pošaljete primjerak vašeg proizvoda, u svrhu testiranja. Slanje poštom je puno praktičniji prvi korak od putovanja i nepotrebnih putnih troškova. Nakon toga, u konzultaciji s vama ćemo se okušati u testiranju. Test možemo zajednički sastaviti da potvrdimo početnu objektivnost, na obostrano zadovoljstvo;)
      Iz očitih razloga, nekoliko testnih primjeraka bi bilo itekako dobrodošlo u olakšanju testa i njegove pripreme.
      Nakon ovog preliminarnog testa i analize rezultata, rado ćemo ostati u kontaktu u vezi vašeg prvotnog prijedloga o dolasku na demonstraciju.
      Naravno, spreman sam jasno i glasno pohvaliti vašu punu suradnju u budućim tekstovima koji budu pokrivali naše zajedničke testove.
      Lijep pozdrav,
      Nikola

  2. robert napisao:

    Nikola , pošto si tako upućen u sve neznam kad imaš tolike dokaze o svima zašto je toliki problem da sve što se tiče Ampli5 istim tim putem kako si saznao za ostale ne saznaš i za nas. Bez da meni postavljaš puno pitanja sa tolikim žarom jednostavno na internetu ukucaš Ampli5 i to je to. Dali to bilo na facebook što se tiče svih podataka i multimedija ili na našoj stranici http://www.ampli5.hr, podataka je na pretek.
    Što se tiče probanja i slanja biće mi zadovoljstvo da ti i ostali skeptici dođete u Zagreb direktno kod mene da ja to probam na vama i da vas snimam kamerom pa da vam pustim snimku da se pogledate sami kako vam se mjenja izraz lica, i sam sam tako reagirao ,a da nepominjem da prijatelj koji mi je to dao i probao na meni uistinu sam ga raznim negativnim rječima objašnjavao da me ne za……….. i da to nije moguče . Gospodo izvolite kod mene na testiranje.

    • Nikola napisao:

      Još jedan pozdrav, Roberte.
      Čini mi se da primjećujem dozu hostilnosti u vašem komentaru (za razliku od prvog). Mislim da nema razloga za to – sva pitanja koja postavljam su u dobroj vjeri i želji u daljnju obostranu komunikaciju. Ne vidim razlog da mi uskratite informacije kojima baratate, jer to uvelike ubrzava i olakšava moj istraživački proces.
      Što se tiče multimedije na vašoj stranici, vidim samo nekoliko tipičnih reklama. Ali, vi ste spomenuli nekakav sportski sajam u Njemačkoj? Znatiželjan sam imate li kakve multimedije s tog sajma. Ako nemate, to je sasvim u redu, samo sam htio to pobliže vidjeti.
      Isto tako, na stranici vidim prijepis/prijevod teksta nekakve studije o ravnoteži. Zanimljivo, međutim volio bih vidjeti originalan tekst studije, kao i znati kad/gdje je ista objavljena. Imate li možda link pri ruci? Što se tiče švedske studije o gihtu koju ste spomenuli, ne vidim je na vašoj stranici, a upravo tu sam studiju zatražio u svom prvotnom komentaru.
      Drago mi je da ste i dalje voljni demonstrirati proizvod u Zagrebu, međutim i sami vidite nepraktičnost tog prijedloga? Prvom prilikom kad se nađem u Zagrebu, ako i dalje budete voljni, budite bez sumnje da ću vam se javiti.
      Možete li objasniti problem u mom prijedlogu o testnim primjercima? Vidim da nudite razne vrste narukvica, kao i id. pločice. Slanje nekih od njih se čini jednostavna stvar u svrhu daljnje promocije vaših proizvoda (budite uvjereni da će rezultati testa biti pravovremeno objavljeni, pa iako dokažu da sam u krivu – to i čini cijelu stvar zanimljivom). Pretpostavljam da kao službeni distributer za HR imate promotivne primjerke? Naša je obveza da test bude fer i korektan, a kad ste već spomenuli kameru – može biti i sniman. Sve će biti dokumentirano i obavljeno na većem broju ljudi, što je nemoguće izvesti ako je preduvjet dolazak u Zagreb. Molim pojašnjenje problema kojeg vidite u vezi ovog prijedloga, možda možemo olakšati neke vaše brige.
      Voljni smo izaći vam u susret kako je god moguće. Hvala.

  3. robert napisao:

    Nemam ni vremena za dozu Hostilnosti. Vaše komentiranje nisam ni razumio kao negativno nego kao dobru volju . Nemam vremena da razmišljam o tome dali neko razmišlja negativno.Da vam ja ili bilo tko ukrati informacije, ili niste pročitali ili nerazumijete ,jednostavno na ampli5 stranicu bilo Hrvatska ,Američka ili Njemačka sve informacije i dokazi tamo stoje i dostupni su svima. Na stranici Facebook imate puno informacija- Ampli5Europe GmbH. Što se tiče sajma čudi me da netko tko toliko objašnjava da nešto nevredi ,a ni sam nije u stanju da to dokaže, nije informiran za “nekakav sajam” već za največi svjetski sajam sporta FIBO 2011(14-17.04.2011)
    Što se tiče da se branim sigurno NE, svatko ima pravo da sam odredi, proba i dokaže dali nešto vrijedi ili ne, tako i vi. Promotivni primjerak koji bi ja vama poslao kao zastupnik za Hr. ,Šta to vi i kako možete da ispitate nešto i da meni date informacije dali to je to ili nije. Zar vam informacija da svratite do nas i probate nije dovoljan razlog da nešto dokažete naravno sebi, meni dokazi nisu potrebni ja ih imam na sebi ,a i tisuće kupaca. Mogu da vam pošaljem puno narukvica ali kako će te vi to ispitati bez mene, i dokazati sebi da je to to.Nadam se da ste dobili puno informacija gde i šta možete pogledati ,a i poziv da na sebi to i probate. Ja dolazim za praznike u Hrvatsku a i to da sam zastupnik za Hrvatsku to ste mogli da vidite isto na tom “nakom Sajmu”.
    Veliki Pozdrav
    P.S ja sam malo veći skeptik od vas i kao i vi prvo kažem hop pa skočim ,a to i vi radite međutim nije uvijek tako.Probajte, skočite pe recite HOP.

    • Nikola napisao:

      Mislim da dajete smisao mojim riječima kojeg one nemaju. Da, rekao sam “neki sajam”, međutim ne u pejorativnom, pogrdnom smislu. Sa zadovoljstvom ću priznati da nemam pojma koji je najveći sportski sajam u europi, pa ni svijetu. Mislim da to nema utjecaja na našu raspravu niti zato zaslužujem kritike s vaše strane.
      Ja uopće ne sumnjam u prisutnost vaših proizvoda na tom sajmu, kao ni da vi jeste uistinu ovlašteni distributer za Hrvatsku. Ispričavam se ako je moj ton implicirao nešto tako, molim da iznova pregledate moje riječi i uvjerite se sami. Moje pitanje o materijalu sa sajma je bilo produkt puke znatiželje.
      Što se tiče tih pojedinih studija koje sam tražio, toga nema na navedenim stranicama (ili ja to ne uspijevam naći, naravno).
      Izuzetno mi je drago je da dolazite na praznike u Hrvatsku, no nije li istina da činjenica da niste uvijek prisutni u Hrvatskoj/Zagrebu dodatno komplicira vaš prijedlog? Ili ne, možda sam nešto krivo shvatio.
      U svakom slučaju, ako se odlučite pružiti nam priliku za testiranje i pošaljete nam promotivni/testni materijal, bit će nam jako drago i bit ćemo vam zahvalni.
      U tom slučaju vam mogu odmah dati adresu za slanje.
      Mogu vam garantirati profesionalnost testa, a u slučaju pozitivnih rezultata i dodatnu promociju (u najmanju ruku na ovim stranicama, kao i na vašim, a lako moguće i u našim lokalnim medijima).
      Pak, u slučaju negativnih rezultata imat ćete pristup našoj metodologiji i našoj cjelokupnoj dokumentaciji u vezi testova, pa sami birate svoj sljedeći korak. Ako budu primjetne greške s naše strane koje utječu na rezultat, rado ćemo ih ispraviti – na obostrano zadovoljstvo.
      Čini mi se da je to najjednostavniji način da napravimo prvi korak po tom pitanju, i ne sumnjam da kao distributer to možete s lakoćom napraviti.
      Pružite nam priliku da uistinu prvo skočimo, pa onda kažemo hop!🙂
      Razmislite o tome, hvala.

      • robert napisao:

        Sretan vam Uskrs.
        Kao prvo nemojte da sa se krijete iza pseudonima nego ako želite dalje da nastavite ovaj način komentiranja onda se kao što je to kulturno predstavite sa vašim punim imenom i prezimenom ,adresom i telefonom,kao što sam ja to uradio predstavjajuči se vama.
        Ovo je zadnji E-Mail koji ste mi poslali ,neznam zašto nije prikazan u komentarima, ali evo ja ga stavljam da svi mogu da pročitaju pošto kako sam več napisao nema šta da se krije.
        “Pozdrav!
        Mogu li pretpostaviti da vaša šutnja znači da ste definitivno odustali od naše ponude za konkretnim testiranjem?”
        Ako za vas odustajanje od testiranja ,poziv da dođete i probate znači odustajanje, onda ili ja neznam značenje mojih riječi koje sam napisao ili je vrijeme da posjetite nekoga ko je u medicinskom smislu kompetentniji od mene da vam pomogne.
        Po vašim , nemogu da kažem ” komentarima i raspravi ” više kao dobacivanjima proizilazi da je vama hitno potrebna neka vrsta energije koja bi vas pokrenula da ustanete od kompjutera i da se pokrenete to bi vam godilo. Ja mogu da vam ponudim da kupite naš proizvod sigurno će te biti zadovoljni pa onda tu energiju koristite sa vama nekim dragim , a ne sjedeći za kompjuterom i dobacivanjem ,a nemate konkretna objašnjenjja i odgovore..
        Moj odgovor na ovako jednostavan komentar , pa ili nečitate ili neznate da pročitate, sve sam vam več napisao više puta izvolite i dođite pa mođemo to da probamao kod mene to ja najkompetentnije što mogu da vam ponudim ,nemata potrebu za bilo kakvom dozom nepovjeranja i da vi meni određujete neka takozvana profesionalna testiranja . Stalno tražite odgovore ,a kad pišete pišete o profesionalnom testiranju….kakvom ima li to testiranje ime ,kako se to kod vas obavlja i i i….. dajte nam ta vaša konkretna objašnjenja.
        U gornjem komentaru navodite .”(ili ja to ne uspijevam naći, naravno).” Očito da nalazite samo što vama odgovara.
        Kao i mnogo toga vi sa namjerom sve krivo shvaćate jer je očito da vam nedostaju socijalni kontakti pa je ovo način da to sebi priuštite.
        Vaše gore navedeno dobacivanje,
        “Izuzetno mi je drago je da dolazite na praznike u Hrvatsku, no nije li istina da činjenica da niste uvijek prisutni u Hrvatskoj/Zagrebu dodatno komplicira vaš prijedlog? Ili ne, možda sam nešto krivo shvatio.”
        Nemamo svi vremena da po čitav dan sjedimo i pišemo “komentare” (dobacivanja) neki od nas se trude i da nešto u životu rade. Iz vašeg komentara prizilazi da bi menađer Coca- Cole morao stalno da boravi u Hrvatskoj da da dočekuje ljude i da im nudi mogučnost testiranja. Moj prijedlog stoji , a ako nam se termini poklope to je onda idealno.
        Molio bih vas prije nego nastavite dobacivanje pročitajte ovaj odgovor više puta da razumijete šta sam napisao, pa onda odgovorite da nemorate stalno postavljati ista pitanja jer ovo vaše dobacivanje prelazi u monotoniju čiji je cilj socijalno druženje ,a za to vam je ipak bolji Facebook tamo možete svakako da nađete osobe koje su spremne da sa vama podjele dosadu.
        Veliki pozdrav.

        • Nikola napisao:

          Roberte, kakvi pseudonimi? Moje ime je Nikola, a sve ostalo je vanraspravno. Ja kroz ovu aktivnost ne trgujem nikakvim proizvodima i ne vidim kakve veze ima moj identitet s argumentima koje iznosim – oni ili su točni ili nisu, orijentirajte se na njih. Da, neka pitanja ponavljam – međutim to je isključivo jer od vas ne dobivam odgovore, bilo o konkretnim studijama, bilo o potencijalnom testu. Valjda znate razliku između demonstracije, koju vi nudite, i detaljno dokumentiranog double-blind testa koji se može replicirati. Ovo prvo ne može dokazati ništa, dok ovo drugo može.
          Mislim da želite reći da nisam detaljno objasnio o kakvom će se testu raditi? Nisam li naznačio da možemo raspraviti o metodologiji, da se uvjerite u objektivnost testa? Međutim, vi nažalost niste izrazili dobru volju u nama prihvatljivom praktičnom smislu (što je vaše apsolutno pravo i privilegija – ovim vas ni u kojem smislu ne optužujem), pa sam pisao pod pretpostavkom da su svi detalji suvišni. Uostalom, takve stvari se obavljaju preko e-maila, a ne preko komentara na blogu.
          Što se tiče mog komentara o vašem boravku van Zagreba, mislim da je apsolutno na mjestu i relevantan, jer predstavlja dodatnu veliku komplikaciju u vašem prijedlogu, te ideja o promotivnim testnim primjercima tako postaje daleko praktičnija i izvedivija.

          Molim da malo smirite ton i potrebu za osobnim uvredama, mislili vi da su one utemeljene ili ne. Ovo je odrasli razgovor i vjerujem znate da takvo što ne ostavlja pozitivan dojam, ni čitateljima ni meni.

  4. Mozzy napisao:

    Robert:
    “Nemamo svi vremena da po čitav dan sjedimo i pišemo “komentare” (dobacivanja) neki od nas se trude i da nešto u životu rade.”

    Dragi Roberte koliko vidim broj pitanja je istovjetan broju odgovora. Zar ne?

  5. igor napisao:

    Robert, slažem se sa tobom, neka Nikola dođe u zagreb i neka to proba pa neka onda piše, tko je on pa da se niemu šalju probne poštom, Nikola nisi uredu

    • Nikola napisao:

      Igore, mislim da sam bio dovoljno jasan o tome što predstavlja dokaz djelovanja, a što ne. Detaljno dokumentirano objektivno testiranje se ne može napraviti s jednom osobom u kratkom posjetu. Ovo što je Robert nudio je tek demonstracija – znanstveno bezvrijedno.

  6. Mali M napisao:

    Ma ja bih isprobao i tu demonstraciju.
    Pa da mi se lice ozari čuđenjem i ushitom.
    Roberte, kada mogu doći i kamo?
    Dovest ću dvojicu prijatelja da svjedoče tom Vašem čudu i sve snime kamerom.

  7. Pametan napisao:

    Samo naivčina može vjerovat u djelotvornost tih narukvica. Njih treba isprobati na isti način kako je James Randi isprobao djelotvornost kristala. Treba čovjeku na testu dati da ispruži ruku ili da održava balans i da bez gledanja zamijeni nekoliko narukvica, recimo 9 lažnih i jednu PRAVU narukvicu. Zabilježit ćemo kamerom da li je doista efekt jači kad uzme narukvicu za koju NE ZNA da je prava, a ona je prava ili ćemo ipak vidjeti da se radi samo o još jednom tipičnom prodavanu magle na koju nasjedaju naivni ljudi kojima je teško naučiti kako funkcionira fizikalni svijet.

Odgovori

